Als medewerker Klantcontactcentrum (KCC) bij Woongroen ben je verantwoordelijk voor het te woord staan en helpen van bewoners, huisaannemers en bezoekers. Zij komen langs aan de balie of nemen contact op via e-mail of telefoon. Je wordt dan ook afwisselend ingeroosterd aan de receptie of voor telefoondienst. De vragen van bewoners gaan vaak over betalingen, reparatieverzoeken, inschrijvingen, overlast of onderhoud en renovaties.  

Wanneer je bij de receptie werkt, ontvang je bewoners hartelijk. Je probeert mensen zoveel mogelijk zelf verder te helpen door bijvoorbeeld mee te kijken met hun financiën. Als je een vraag niet zelf kunt beantwoorden, neem je contact op met de desbetreffende collega of afdeling die dit wel kan.  

Jouw takenpakket bestaat onder andere uit de volgende werkzaamheden:

  • Afhandelen binnenkomende telefoonlijnen

  • Afhandelen binnenkomende e-mails

  • Ontvangen bezoekers aan de receptie

  • Digitaal verwerken van administratie die voortkomt uit het klantcontact

  • Aannemen en beoordelen reparatieverzoeken

  • Afspraken maken voor nader onderzoek door de wijkopzichter of reparatie door de aannemer

Het KCC team bestaat uit 9 vaste medewerkers en is onderdeel van de afdeling Wonen.

Voorbeeld uit de praktijk

Er komt een spoedreparatieverzoek binnen van een lekkage. Hoe pak je dit aan? 

Je maakt een melding aan in het systeem bij het betreffende adres en belt de aannemer. Je vertelt dat er een spoedklus is en vraagt hoe laat er een monteur ter plaatse kan zijn om de lekkage te verhelpen. Zodra je een tijd hebt doorgekregen bel je de bewoners om dit te laten weten. Na afloop vraag je de bewoners of alles goed is opgelost en verwerk je dit correct in het systeem. 

KCC Weekplanner

Wat breng je mee?

Voor deze vacature zoeken we een collega die zich herkent in de competenties klantgerichtheid, conflicten beheersen, samenwerken en luisteren. Je werkt met mensen en hebt daarom een flinke portie inlevingsvermogen. Jouw talenten liggen op het gebied van dienstverlening en samenwerken. Verantwoordelijkheid nemen en resultaat- en klantgerichtheid zijn vanzelfsprekend voor jou. Het grootste deel van de vragen handel je zelfstandig af. Of je zorgt voor een goede overdracht naar andere afdelingen. Luisteren, doorvragen en helder communiceren zijn aspecten waarin je uitblinkt. Doordat jij de goede vragen stelt, verloopt de dienstverlening goed en draag je bij aan tevreden huurders.

  • Hbo werk- en denkniveau 

  • Goed kunnen plannen en organiseren

  • Snel schakelen tussen telefonisch contact en digitale middelen is voor jou geen probleem.

  • Sociale begeleiding kunnen en willen bieden aan bewoners 

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift 

  • Communicatief sterk en een groot inlevingsvermogen 

  • Verder is enige technische kennis of affiniteit met bouw en techniek een pré, omdat je ook reparatieverzoeken gaat aannemen en beoordelen

Als je het leuk vindt om veel (telefonische) contacten te hebben met huurders van Woongroen, en je het uitdagend vindt om hen verder te helpen - naast dat de telefoon op sommige dagen roodgloeiend kan staan - dan is dit dé baan voor jou!

Collega KCC

Wat krijg je?

In ruil voor het delen van jouw talent bieden we je het volgende (op basis van 36 uur per week):

  • De functie kent een salarisschaal, schaal F, die loopt van € 3.114,- tot € 3.892,-.

  • We bieden je in eerste instantie een contract voor bepaalde tijd aan met het uitzicht op onbepaald.

  • Je krijgt 189,8 vakantie uren en de mogelijkheid om vakantie uren bij te kopen voor een goede werk-privébalans.

  • Jaarlijks een geluksdag om extra op te nemen om datgene te doen wat je gelukkig maakt.

  • Een eindejaarsuitkering van 2,5%.

  • De mogelijkheid om, in overleg, zowel thuis als op een van onze twee kantoren te werken. Ook faciliteren we in jouw thuiswerkplek om deze ergonomisch in te richten. Zo heb je een thuiswerkbudget t.w.v. €600,-.

  • Je mag gebruik maken van een surface/laptop die je ook, indien van toepassing, kunt gebruiken voor het thuiswerken. Je ontvangt een telefoon van de zaak die je conform fair use policy ook privé kunt gebruiken.

  • We vinden ontwikkeling belangrijk. Er zijn functiegerichte en organisatie brede opleidingen en je krijgt een persoonlijk opleidingsbudget t.w.v. maximaal €900,- per jaar om in te zetten voor scholing voor je loopbaan of jouw persoonlijke ontwikkeling.

  • Je krijgt een persoonlijk FITTR budget dat je kunt besteden aan zaken die bijdragen aan jouw mentale en fysieke welzijn. Zo zijn er maandelijkse stoelmassages op kantoor.

  • We hebben een actieve personeelsvereniging. In december kan je meedoen aan het welbekende Sinterklaasdobbelspel, lachen gegarandeerd.

  • Je krijgt er ongeveer 110 collega’s bij. Hard werken en hard lachen gaan hier hand in hand.

  • Dat is nog niet alles. Zo kennen we een cafetariamodel, waarbij je je eigen arbeidsvoorwaarden kan kiezen. Wil je een overzicht van alle arbeidsvoorwaarden? Bekijk de CAO Woondiensten.

Natuurlijk is jouw sollicitatie van harte welkom!

Mail jouw CV en motivatie naar werkenbij@woongroen.nl. Met vragen over deze vacature mag je natuurlijk ook contact opnemen.