Werken bij Woongroen
Bij Woongroen draait het niet alleen om werk, maar ook om welzijn, ontwikkeling en plezier. In ruil voor jouw inzet en talent bieden we je aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en een werkomgeving waar je écht het verschil kunt maken. Op basis van een fulltime dienstverband (36 uur) krijg je het volgende:
Een goed salaris volgens de CATS functieschalen CAO Woondiensten. We starten met een contract voor bepaalde tijd met uitzicht op een vast dienstverband.
Je krijgt 189,9 uur vakantieverlof en dankzij de mogelijkheid om extra verlofuren bij te kopen.
Ook krijg je een geluksdag, om datgene te doen wat jou gelukkig maakt. Maar ook een eindejaarsuitkering van 3%, dankzij het verjaardagsverlof de tijd om je cake te bakken of de verjaardagsboodschappen te doen, een persoonlijke FITTR-budget dat bijdraagt aan jouw mentale en fysieke welzijn en een goede werk-privé balans, om weer even op te laden.
Een baan waarin je iets betekent voor de samenleving.
De mogelijkheid om samen met je gezin die ene wereldreis te maken waar jullie het al jaren over hebben. Dit afgestemd met je leidinggevende. En op deze voorwaarde: deel na afloop je mooiste verhalen en foto’s met ons.
Een thuisbasis in duurzame en prettige kantoren in het hart van gemeente de Bilt en Zeist.
Bij Woongroen werken we vanuit vertrouwen, vrijheid en verantwoordelijkheid.
Jouw werk is in principe op kantoor of bij de projecten zelf, want daar gebeurd het. Maar mocht je (in overleg) af en toe thuiswerken, dan faciliteren we in jouw thuiswerkplek om deze ergonomisch in te richten.
Een plek met veel aandacht voor leren en continu verbeteren; eigen initiatieven worden toegejuicht.
De ontwikkelmogelijkheden zijn legio en worden gestimuleerd en ook gefaciliteerd door onder andere een ruim ontwikkelbudget (in functie en persoonlijk).
Naast hard werken is er ook tijd voor plezier in de vorm van leuke (online) ontspanningsmomenten.
Ook is Woongroen een van de KLIMMR corporaties. KLIMMR draait om werken én groeien – in je huidige functie of in een nieuwe stap binnen of buiten je organisatie. Tientallen woningcorporaties bundelen hun krachten om duurzame inzetbaarheid, vakmanschap en talentontwikkeling van medewerkers te stimuleren. Binnen dit netwerk delen de KLIMMR-corporaties actief kansen, stages, opleidingen, kennis, netwerken en vacatures. Zo ontstaat er een omgeving waarin je jezelf kunt blijven ontwikkelen en volop kunt bouwen aan je loopbaan.
Het Woongroen team!
Nieuwsgierig geworden naar onze actuele vacatures?
Onze kernwaarden
Met elkaar
Samen werken we hard en maken we plezier.
Bij Woongroen geloven we in de kracht van samenwerking. Samen werken we aan een leefbare en toekomstbestendige woonomgeving. Wij zijn een hecht team dat zich inzet voor de gemeenschap. Of je nu samenwerkt met collega’s, huurders of andere partners, we doen het altijd met elkaar. We luisteren naar elkaar, delen kennis en bouwen op elkaars sterkte. Want alleen door met elkaar te werken, kunnen we het verschil maken.
Met aandacht
Bewust beschikbaar zijn voor elkaar en zichtbaar aanwezig zijn in de wijken.
Onze aandacht gaat uit naar de mensen en de buurten waar we werken. We zijn nieuwsgierig naar wat er speelt, zowel in de woningen als in de wijken. We begrijpen dat iedere situatie uniek is en benaderen iedere uitdaging met zorg en geduld. Of het nu gaat om een klein gebaar of een groot project, we doen alles met de nodige aandacht. Voor ons is het belangrijk dat onze medewerkers zich gehoord voelen, dat huurders tevreden zijn en dat wij met respect omgaan met de omgeving.
Pro-actief
We zetten ons iedere dag in om het beter te doen dan gisteren.
Bij Woongroen nemen we het initiatief en wachten we niet af – we pakken kansen en uitdagingen direct aan. We zetten ons elke dag in om het beter te doen dan gisteren. Door vooruit te denken, handelen we snel en efficiënt, altijd met het oog op verbetering. Of het nu gaat om het vinden van creatieve oplossingen voor een probleem of het verder ontwikkelen van onze processen, wij staan altijd klaar om de volgende stap te zetten. Pro-actief werken betekent voor ons niet alleen reageren, maar actief bouwen aan de toekomst.
Ik begeleid bewoners in sloop-, nieuwbouw-, en renovatieprojecten. Het is een leuke en zeer veelzijdige baan die elke dag anders is! De rode draad is het geven van informatie aan bewoners in de verschillende fases van het project.
Woongroen als werkgever voor jou
Wij zoeken mensen die zich thuisvoelen bij wat wij belangrijk vinden. De Woongroen competenties:
Klantgericht: Dicht bij de klant staan. De context van de klant doorgronden en weten wat er nodig is om in te spelen op de wensen en behoeften van de klant. Hierop anticiperen, aansluiten en toegevoegde waarde leveren, rekening houdend met de organisatiedoelstellingen.
Samenwerken: Het gezamenlijk resultaat op de eerste plaats zetten en zich daar volledig voor inzetten. Ook wanneer dit niet van direct persoonlijk belang is.
Verandervermogen: In staat en bereid zijn om ambities en voornemens van de organisatie om te zetten in blijvende veranderingen.
Welkom bij Woongroen
Van jou verwachten we een lerende houding en warme betrokkenheid voor onze huurder. Dit betekent dat er veel ruimte en aandacht is voor jouw ontwikkeling. Want we blijven graag continu leren en verbeteren. Met elkaar en van elkaar. Om dit te realiseren bieden we je vrijheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid om je werk zo vorm te geven dat we samen onze missie, visie en ambities waarmaken. Voor onze huurders is dat Prettig wonen in De Bilt en Zeist. Als collega kun jij daar jouw bijdrage aan leveren: Welkom bij Woongroen.
Na mijn studie ben ik via een detacheringsbureau gaan werken bij het klantcontactcentrum van Woongoed Zeist. Het uitdagende werk en de leuke collega’s zijn mij zo goed bevallen dat ik ben gebleven. En na een opleiding tot wijkconsulent inmiddels met veel plezier in deze functie actief voor Woongroen.
De sollicitatieprocedure
- 1
Je komt bij ons solliciteren
Leuk dat je bij ons komt solliciteren! Zodra we jouw sollicitatie ontvangen, krijg je een ontvangstbevestiging. We nemen je sollicitatie in behandeling.
- 2
Je komt op gesprek
Indien we een match zien, maken we graag een afspraak voor een (online) kennismakingsgesprek. Als beide partijen een positief gevoel aan het kennismakingsgesprek overhouden ben je welkom voor een tweede gesprek bij ons op kantoor. Zo krijg je een nog beter beeld van Woongroen. Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
- 3
Arbeidsvoorwaardengesprek
We zien niet alleen een match, we zijn het ook! En dus zullen wij je een arbeidsvoorwaarden voorstel doen.
- 4
Welkom bij Woongroen
Natuurlijk zetten we ons met elkaar in voor prettig wonen in gemeenten De Bilt en Zeist.
Ontwikkelingen binnen de woningcorporatie:
Als woningcorporatie staan we voor verschillende maatschappelijke uitdagingen en ontwikkelingen die de woningmarkt en de behoefte aan huisvesting beïnvloeden. De komende jaren zullen de volgende trends een belangrijke rol spelen in ons werk:
Vergrijzing:
De vergrijzing van de bevolking heeft directe invloed op de woningmarkt. Steeds meer ouderen blijven langer zelfstandig wonen. Dit betekent dat er een grotere vraag is naar woningaanpassingen, zoals rolstoeltoegankelijke woningen, liften en gemakkelijke toegang tot voorzieningen. Tegelijkertijd zorgt de vergrijzing voor een grotere vraag naar geschikte woningen in zorg- en seniorencomplexen. Als woningcorporatie spelen we een sleutelrol in het aanbieden van passende woningen voor ouderen en het zorgen voor de juiste voorzieningen.Jongeren die langer thuiswonen:
In de huidige economie zien we een trend waarbij jongeren langer bij hun ouders blijven wonen. De stijgende woningprijzen, onzekerheid op de arbeidsmarkt en de hoge huren dragen bij aan deze vertraging in het verkrijgen van een eigen woning. Dit vergroot de druk op de woningmarkt en vraagt om creatieve oplossingen, zoals de ontwikkeling van flexibele huurcontracten, kleinere woningen of woonprojecten gericht op jongeren die net de arbeidsmarkt betreden.Meer bewoners met problematiek:
Steeds vaker krijgen woningcorporaties te maken met bewoners die te maken hebben met diverse vormen van problematiek, zoals verslaving, psychische problemen, schulden of een combinatie van deze factoren. Dit kan invloed hebben op het welzijn van de buurt en de leefbaarheid. Het is belangrijk dat woningcorporaties niet alleen huisvesting bieden, maar ook samenwerken met zorg- en welzijnsinstellingen om tot integrale oplossingen te komen. Het bevorderen van een gezonde en veilige leefomgeving voor alle bewoners vraagt om maatwerk en samenwerking.
Door deze ontwikkelingen goed te monitoren en daarop in te spelen, kunnen we als woningcorporatie een bijdrage leveren aan het oplossen van de woningnood en zorgen voor een inclusieve, gezonde en duurzame woonomgeving voor iedereen.
Kortom: voldoende uitdagingen om ons in vast te bijten.